Targeting

Binnen display campagnes zijn er tal van mogelijkheden om op doelgroepen in te zetten (targeten). Is de doelgroep 30+ met een bovengemiddeld inkomen? Of wil je graag adverteren op websites die passen bij je doelgroep zoals zakelijke websites? Ook daar kunnen wij ons op richten. 

Wat doet MBasiX?

We zetten de campagnes in op het hele netwerk (breed). Daarbij kunnen we ons richten op bepaalde doelgroepen, bijvoorbeeld vrouwen 30+ of mensen met een bovengemiddeld inkomen. Daarnaast is er ook de mogelijkheid te targeten op channel niveau. Dit betekent dat we advertenties plaatsen op bepaalde website, zoals een verzameling zakelijke websites.

Naast deze vormen van targeting is het ook mogelijk om te targeten op zoekwoorden, ook wel contextual targeting genoemd. Wanneer een website een artikel heeft gepubliceerd over bijvoorbeeld kinderopvang dan kan bij dit artikel een banner van Vlietkinderen kinderopvang vertoond worden. Tenslotte is er de mogelijkheid om te targeten op sociaal niveau. Dit gebeurt wanneer iemand een artikel over bijvoorbeeld Vlietkinderen deelt naar een derde persoon. Deze derde persoon kunnen we door middel van cookies volgen en ook benaderen met banners. Sociaal targeting gaat dus eigenlijk nog een stap verder met het gericht vinden van personen binnen de doelgroep.

Retargeting

Door de inzet van retargeting kunnen wij bezoekers die je website eerder bezochten opnieuw benaderen met display of tekst banners.