Om klanten te behouden is de “customer journey” vertaald naar klantenbehoud.  Van de aanvraag van een rondleiding tot en met het moment dat een klant opzegt. Dit hebben we meetbaar gemaakt door op een aantal momenten de klanttevredenheid te meten, een doorlopende opvanglijn aan te bieden. Ook is er een online tool ingevoerd met een App waarbij ouders rechtstreeks kunnen communiceren met de leidsters van een locaties, een schriftje kunnen inzien of foto’s om zo de betrokkenheid van ouders bij de opvang van hun kinderen te vergroten.

Aan het klantbehoud zijn verschillende acties gekoppeld, waaronder een Valentijn actie waarbij de klanten hun kinderen op Valentijn avond gratis bij Vlietkinderen in de opvang konden onderbrengen. De ouders konden dan samen een avondje uit. En wie weet zorgen voor een aanwas van het toekomstige klantenbestand.

Een ndere behoudactie speelde in op Vaderdag en Moederdag, waarbij de kinderen hun vader (een stropdassleutelhanger) en moeder (een roos) een cadeautje gaven.

Opdracht: ontwikkel een klantbehoud startegie voor Vlietkinderen